TEST DRIVE : Mercedes AMG C63

Test Drive

TEST DRIVE : Mercedes AMG C63

Niemalże rok po premierze cywilnego Mercedesa klasy C, inżynierowe z Mercedes-AMG zaprezentowali swoje najnowsze dzieło zgodne z maksymą „Jeden silnik – jeden człowiek”. Idąc tropem nowej nomenklatury, jest to Mercedes-AMG C 63.

SONY DSC
Jednak nie myślcie o płynącym orgazmie dla uszu z 6,3 litrowej wolnossącej v-ósemki. Niemcy – kraj nową technologią i postępem płynący, poszedł z duchem czasu i zgodnie z myślą downsizingu w C 63 zainstalowano ośmio cylindrową jednostkę o pojemności 4 litrów, wspomaganą dwiema turbosprężarkami. Tym zabiegiem motor legitymuje się 476KM, oraz 510KM w wersji C 63 S.

SONY DSC
Dzięki zastosowaniu zawieszenia AMG RIDE CONTROL z 3 trybami pracy (dodatkowy czwarty RACE w wersji C 63 S), a także zmodyfikowanej zautomatyzowanej 7 biegowej skrzyni biegów AMG SPEEDSHIFT MCT osiągi prezentują się następująco: w wersji C 63 S pierwszą setkę ujrzymy po 4s, zaś w  C 63 – po 4,1 s (w przypadku Kombi wartości te wynoszą, odpowiednio, 4,1 oraz 4,2 s). Ciekawie prezentuje się również stosunek masy do mocy, wynosi on od 3,4 kg/KM (C 63 S) do 3,6 kg/KM (C 63) – najnowszy model deklasuje konkurencję.


Zwieńczeniem auta jest rasowy pomruk. Modele C 63 i C 63 S wyposażone są w sportowy układ wydechowy z ruchomą klapą, płynnie sterowaną w oparciu o tryb AMG DYNAMIC SELECT, styl jazdy kierowcy oraz prędkość obrotową silnika. Zależnie od wybranego programu, odgłos wydechu zmienia się od komfortowego i zrelaksowanego, w sam raz na dalekie podróże, do głębokiego i przeszywającego. Na życzenie dla obu wersji silnikowych dostępny jest też wyczynowy układ wydechowy z trzema aktywnymi klapami, zapewniającymi jeszcze bogatsze brzmienie. W trybie „Comfort” z rur wydechowych dobiega cichszy, stonowany dźwięk, zaś w „Sport+” i „Race” jednostka uwalnia swój wyścigowy charakter.
Mercedes chwali się również ekonomią, oraz ekologią nowego modelu. Ciekawe w tej klasie aut, prawda? W teorii samochód średnio zadowoli się 8,2l benzyny na 100km, emitując przy tym 192g dwutlenku węgla. But who cares?
Na żywo auto zobaczymy podczas salonu w Paryżu na początku października, a w salonach auto ukaże się w lutym 2015 roku.

SONY DSC
Cieszymy się, że po premierze nowego M3 nadeszła godna konkurencja. Segment sportowych sedanów jest bardzo łakomym kąskiem – zeszła generacja sportowego Mercedesa sprzedała się w 40 tys. egzemplarzy. Walka będzie ostra.

Michał Anulewicz

Michał Anulewicz

Redaktor naczelny. Swoją przygodę z samochodami rozpoczął w wieku 14 lat z niewielkim budżetem i Fiatem 126p jego Dziadka. Miłośnik Mercedesów i filmów o amerykańskich mafiozach (Śmierć w Wenecji to jego ulubiony). Dwa litry to może mieć karton soku.

Warsaw

Dodaj komentarz